Олімпіада з педагогіки та психології

Протягом двох років в нашій школі проходять районні олімпіади з педагогіки та психології. В 2013-2014 навчальному році розпочав роботу міжшкільний факультатив з цих предметів. Факультатив проводить практичний психолог та соціальний педагог Щорської ЗОШ І-ІІІ ст. № 2 Олег Васильович Сидоров.

Цього року олімпіада відбулася в два тури. І-й тур (теоретичний) пройшов 23 листопада, а ІІ-й (практичний) 25 листопада. У олімпіаді взяли участь учениці 10-11х класів шкіл та учениця Щорського ВПУЛГ:

1. Єрмоленко Богдана Володимирівна- Щорська ЗОШ І-ІІІ ст. № 1;

2. Мельник Діана Сергіївна- Петрівський НВК;

3. Росик Оксана Олександрівна- Щорська ЗОШ І-ІІІ ст. № 2;

4. Тютюнник Лілія Олександрівна- Щорська гімназія;

5. Стародубець Анастасія Геннадіївна- Щорська ЗОШ І-ІІІ ст. № 1;

6. Кириченко Катерина Василівна- Щорська гімназія;

7. Дворнікова Анна Володимирівна- Щорська ЗОШ І-ІІІ ст. № 2;

8. Кухаренко Юлія Володимирівна- Щорське ВПУЛГ

Переважна більшість учасників здійснювала навчання на міжшкільному факультативі з педагогіки та психології.

Юні вчителі мали пройти випробування тестовими завданнями з педагогіки та психології, розв’язати педагогічні ситуації, написати есе (літературний твір) та практично продемонструвати фрагмент уроку в початкових класах з обраного предмету.

Суттєвим випробуванням першого туру стало есе на тему «Місце психології в житті сучасної людини».

За результатами першого туру відзначились такі лідери:

- Дворнікова Анна Володимирівна- Щорська ЗОШ І-ІІІ ст. № 2;

- Кириченко Катерина Василівна- Щорська гімназія;

- Стародубець Анастасія Геннадіївна- Щорська ЗОШ І-ІІІ ст. № 1;

- Росик Оксана Олександрівна- Щорська ЗОШ І-ІІІ ст. № 2;

Справжнім професійним «хрещенням» став другий тур. Майбутні претенденти на професійну діяльність в системі «людина-людина», вперше мали нагоду практично випробувати власну підготовку та особистісні якості перед вибагливою аудиторією. В цьому турі необхідно було торкнутися таких важливих якостей як:

- імідж (вміння спілкуватися);

- створення робочого ладу на уроці;

- володіння навчальним матеріалом; вміння донести його до учнів;

- спрямування зусилля на досягнення навчальної мети;

- дотримання логіки та володіння формами і методами навчання;

- вираженість схильності до педагогічної діяльності.

Всі учасники другого туру доклали багато зусиль до цього відповідального випробування, і, з огляду на олімпійське гасло, переможених дійсно не виявилось. А ось місця розподілились наступним чином:

третє місце - Росик Оксана - Щорська ЗОШ І-ІІІ ст. № 2 (94 бали);

- Тютюнник Лілія - Щорська гімназія (94 бали);

друге місце - Стародубець Анастасія - Щорська ЗОШ І-ІІІ ст. № 1 (98 б.);

перше місце - Дворнікова Анна - Щорська ЗОШ І-ІІІ ст. № 2 (104 бали).

Максимальна кількість загально отриманих балів – 125.

Увазі учнів пропонуються кращі есе. Зі зразками завдань можна ознайомитися у практичного психолога Щорської ЗОШ І-ІІІ ст. № 2 Сидорова О.В.

Кращі есе учасників ІІ-го туру

Робота учасника ІІ етапу

всеукраїнської учнівської олімпіади з педагогіки і психології

Учениці 11 класу

Щорської ЗОШ І-ІІІ ст. № 2

Дворнікової Анни.

Учитель: Сидоров О. В.

«Місце психології в житті сучасної людини».

Чи займає психологія у житті людини важливу роль? На це питання не можна дати точну відповідь,бо, як кажуть, «скільки людей, стільки й думок на землі».

Психологія, на мій погляд, дуже «тонка» наука, грані якої здатна осягнути не кожна людина. Але, тим не менш, вона займає важливу роль у житті сучасної людини. Психологом може бути не тільки людина, яка вибрала цей фах, а й будь-яка людина, адже ми звертаємося до психології чи не щодня. Ми користуємося нею всюди: у школі, вдома або просто на улиці. Ще з раннього дитинства ми формуємося як індивідуальна особистість методом пізнання й набрання досвіду: починаємо розрізняти добро і зло, і. орієнтуючись з цього, вибираємо життєвий шлях. В цьому нам в першу чергу допомагають зробити правильний вибір, доводячи це власним прикладом, але не завжди ми дотримуємося їхніх вказівок, бо вважаємо, ще це не правильно або забуваємо про це, і маємо негативні наслідки. Саме так і сталося в новелі «Подвійне коло» в романі Юрія Яновського «Вершники». В ньому батько закликав дітей до такої істини: «Не буде роду тому переводу, в котрому браття милують згоду», але вони ослухалися цієї істини, за що і поплатилися один за одним своїм власним життям. Цей приклад з історії дає нам чітке уявлення про те, що кожна людина має свій погляд на життя, ми, читаючи цей твір, робимо для себе висновки про добре і про зле. Але батьки не завжди добре впливають на своє чадо. Іншим прикладом є вчитель, який дає знання дітям, вдаючись до застосування різних галузей, окрім знань свого предмета, ось наприклад і до психології. Він формує конспекти даного уроку таким чином аби його зрозумів кожен учень, що знаходиться в класі, і також намагається зробити так, аби кожен учень зрозумів матеріали по максимуму і не виокремлює учнів на сильних і слабких.

Таких прикладів можна навести багато, але всі вона мають спільну думку, що психологія займає в житті людини одне з провідних місць.

Робота учасника ІІ етапу

всеукраїнської учнівської олімпіади з педагогіки і психології

Учениці 11 класу

Щорської районної гімназії

Тютюнник Лілії Олександрівни

Учитель: Сидоров О. В.

«Місце психології в житті сучасної людини».

Психологія у житті сучасних людей має велике значення. Саме ця наука, вбираючи в себе безліч понять, вивчає психіку людини, а тому є важливою для нас.

По-перше, застосування деяких знань з психології зможе допомогти нам врегулювати відносини. Наприклад, між батьками та дітьми, друзями/однокласниками, учителями і учнями та інші. По-друге, ми можемо знати причини деяких дій будь-якої особи. Якщо ж ці дії не є нормальними або є шкідливими, то вже знаючи їх причину, можна певним чином уникнути або допомогти людині не робити їх.

Також важливим є те, що психологія може допомагати нам навіть у вирішенні внутрішніх конфліктів, а тобто уникнути певних негативних емоцій або ж розладів психіки.

Без деяких, можливо навіть найпростіших, знань психології не можна обійтися у будь-якій професії, не кажучи вже про такі, як вчитель, психолог, соц. робітник…Ці професії не мали ніякого значення без знань психології.

Отже, навіть у наш час ми не можемо віддати таку важливу науку на останні місця. Адже вона займає чи не найперше місце у житті сучасних людей і має велике значення.

Робота учасника ІІ етапу

всеукраїнської учнівської олімпіади з педагогіки і психології

Учениці 11 класу

Щорської районної гімназії

Кириченко Катерини Василівни

Учитель: Сидоров О. В.

«Місце психології в житті сучасної людини».

Психологія у житті людини посідає одне з перших місць, як на мій погляд. Можливо, ви з цим можете не погодитися, тому що з одного боку, кожна людина – особистість, вона унікальна, пізнати повністю її неможливо. А з іншої сторони, можна знайти підхід до кожного, головне, щоб сама людина бажала відкрити свій внутрішній світ, довіритися.

А все-таки, є такі люди, психологи, які вміють людину пізнати, навіть тоді, коли вона сама не знає «як це довіряти».

Завдяки психології багато хто уже зараз не страждає від депресії, багато хто уже забув, що таке залежність від наркотичних речовин. З появою комп’ютерів з’явилась і комп’ютера залежність, яку психологи також навчилися лікувати.

А скільки людей з ненормальною самооцінкою, скільки зазнайок або невпевнених у собі людей, які завдяки науці психології повернулися до нормального бачення світу.

Психологія визначає еталони жестів, міміки, звичок, форм поведінки людини, за яким можна визначити та оцінити найменший прояв психічного стану людини. Завдяки цим еталонам психологи допомагають розкрити багато злочинів. Це є ще одним проявом корисності науки психології в житті сучасної людини.

Цікава психологія ще і в повсякденному житті. За певними характеристиками відповідної поведінки можна визначити наміри людини, її душевні переживання, її зацікавленість у певних діях тощо. Можна навести масу прикладів щодо корисності психології у житті сучасної людини, але ні одного прикладу, де наука психологія не є корисною. Отже, без знань психології не обійтися.

Бажаючих запрошуємо взяти участь у роботі факультативу з педагогіки та психології. Контактний телефон: 0987767861.

Кiлькiсть переглядiв: 418

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.